Auteur |
Onderdelenmagazijn |
Freek |
11-06-06 01:52
Aan iedereen, denk even mee...
De laatste tijd krijgen we regelmatig mail van André over te
koop staande Skoda' s. Het gaat doorgaans om (economisch gezien)
niet meer te redden wagens, waar toch nog veel goed spul aan
moet zitten. Ik had zelf mijn sloopwagen ook liever voor het
"algemeen nut" ingezet, nu staat hij in de weg en
blijven veel onderdelen ongebruikt.
Wat ik niet weet: heeft de club een onderdelenmagazijn?
Zo ja, is dit onder de leden bekend en moeten dit soort auto' s
niet geadopteerd worden?
Zo nee, heeft het nut zoiets op te zetten?
Om hiervan geen loos bericht te maken: ik woon tamelijk ruim in
een oude boerderij en zou onder voorwaarden (HULP! Vooral bij
het afvoeren van kale -wrakken!) wel willen nadenken over het
opslaan van spullen en dergelijke....
|
Walter |
11-06-06 10:06
Geen idee of zoiets al bestaat - het
is zeker een super plan! het wegbrengen van mijn skoda naar de
sloop zou me echt aan mijn hart gaan... Hergebruik van
onderdelen is deste geruststellender!
Groeten!
-Walter
|
Pee
Jee
Woonplaats : Rotterdam |
11-06-06 12:09
Dat zou zeker mooi zijn.
|
fred |
11-06-06 12:55
Freek
De skodaclub is op zoek naar een locatie om het bestaande
magazijn te herbergen. Misschien is een en ander te combineren.
Vraag het bestuur en/of Andre ernaar die weten meer.
Fred
|
Ferry
Woonplaats : Raalte |
11-06-06 17:11
Goed idee. Woon zelf helaas in een
rijtjeshuis, maar ben altijd bereid om mee te helpen
"spotten".. En misschien kan men zo ook technisch
redelijke exemplaren redden van de sloop. misschien een
(vrijwillig) potje hiervoor openen, bij voldoende animo?
|
André
Gerrits |
11-06-06 19:16
Het onderdelenmagazijn, dat
gehuisvest was bij de fam. Roelvink, is inmiddels opgeheven. De
fam. Roelvink wilde al een tijdje stoppen met het magazijn, ivm
verhuisplannen. Niemand diende zich aan om het over te nemen, en
de in het magazijn aanwezige onderdelen zijn naar een niet nader
te noemen clublid gegaan, waarna het magazijn officieel is
opgeheven.
Mochten er plannen zijn het onderdelenmagazijn nieuw leven in te
blazen, dan juich ik dat van harte toe. Freek zijn aanbod is een
heel mooi aanbod, en zo ontstaat een situatie die o.a. ook wel
wat lijkt op die van bijvoorbeeld de Citroen HY club. Niet
alleen onderdelen, maar ook sleutelen in clubverband.
Laat dit initiatief niet afsterven, jongens!
|
Freek |
11-06-06 21:23
Ok, er is dus animo! Leuk...
Volgens mij is het kostendekkend te doen, door de onderdelen
niet gratis maar tegen "vriendenprijs" te verkopen en
met dat geld de aankoop en het vervoer van wrakken te regelen.
Zo gaat dat bij de meeste clubs. Overigens begrijp ik dat de
club al een systeem kende, we zouden dus uit de kennis van de
oude magazijnmeester kunnen putten.
Ik hik wat aan tegen sleutelen in clubverband, dat zou (wanneer
het hier gebeurt) minstens gereguleerd moeten gebeuren. Een
zaterdag per twee maanden zou wel moeten kunnen (dat is meer dan
we nu hebben, toch?)
Ik leg het plan ook even bij mijn thuisfront in de week, om
rolberoertes te voorkomen:-). Gisteravond schreef ik e.e.a. in
een opwelling, maar nu het aanslaat wil ik beslist verder
denken!
|
Freek |
20-06-06 01:01
Inmiddels is de toestemming van
partner binnen. Kostte weinig moeite overigens
Mijn idee van een magazijn is zo ongeveer:
- Onderdelen niet te geef, maar tegen kostprijs middels een
vooraf opgestelde prijslijst. Het geld wordt gebruikt voor
aanschaf, transport en afvoer (!) van sloopauto' s. Controle kas
via de penningmeester (belangrijk! De Renault Estafetteclub is
bijna ten onder gegaan aan een stomme ruzie over geld/spullen
met de magazijnmeester).
- In principe kan ik veel van het bovenstaande regelen. Heb
rijbewijs BE, kan aan een goedkope autoambulance komen,
enzovoort. MAAR: heb niet veel zin om het alleen te doen.
Vrijwilligers gezocht dus!
- Onderdelen ALLEEN voor leden verkrijgbaar, betaling bij
afhalen of per post na vooruitbetaling of tegen rembours.
- "Technische dagen" nader te bepalen, in overleg ook
met het bestuur. Daar wil ik me op dit moment nog niet helemaal
aan verbinden. Accomodatie zou beperkt zijn (geen brug, geen
lasapparatuur, geen krachtstroom, geen luchtgereedschap, geen
verwarmde ruimte, wel droog)
Het zijn zomaar wat gedachten. Om dit niet bij een "mooie
gedachte" te laten moet er iets gebeuren, en ik denk dat ik
André als ingang nodig heb! Het lijkt me dat er contact met
het bestuur (en de leden!)moet zijn om e.e.a. verder vorm te
geven.
|
jeroen
Woonplaats : bennebroek (NH) |
20-06-06 14:03
Wat een goed initiatief, zo' n onderdelenmagazijn!
Ik heb zelf een half jaar geleden een Skoda 120 L uit 1983 gered
van de sloop. Een groene, origineel Nederlands! Uiteraard in de
hoop dat deze nog te redden is/was. Inmiddels wel twijfels
hierbij, maar mocht ik hem toch moeten wegdoen, dan niet naar de
sloop. Liever gun ik hem dan aan de Skodaclub. Overigens meteen
dan maar mijn vraag: is mijn Skoda (JS-50-LH) te redden nu de
dorpels en de kokerbalken verrot zijn? Weet iemand dat? (in de
wetenschap dat de auto verder technisch goed is, op een niet
werkende benzinepomp en speling in het stuurmechaniek na dan).
Vriendelijke groeten
Jeroen Cramer
(aspirant Skodaclub-lid trouwens)
|
Jeroen
Cramer
Woonplaats : Bennebroek (N-H) |
21-06-06 10:22
Weer even een bericht... Zei ik in
mijn vorige email nog dat ik de Skoda 120 L uit 1983 weg ging
doen, heb ik opeens de gelegenheid om een bijna gratis stalling
te huren ! (topic technische ondersteuning/vragen liet geen
reacties meer toe)
Tja, aangezien ik de hier aangeboden lichtgele Rapid uit 1982
erg cute vind, lijkt het verstandiger om mijn auto vooralsnog
als donor aan te houden. Het lijkt me heerlijk om mijn energie
in de mooie rapid te gaan steken!
Zit ik de club eerst "lekker te maken", mooi is dat.
Volgens mij zijn veel onderdelen van de Rapid 120 vergelijkbaar
met mijn 120 L uit 1982 toch? Kan iemand mij vertellen welke
onderdelen echt anders zijn (ik dacht cilinderkop (snellere
motor) en achteras)?
Alvast bedankt voor jullie reacties
|
Andre
Gerrits |
21-06-06 16:16
Ik zal even kijken naar het niet
meer toelaten van reacties in dat topic. Waarschijnlijk is het
maximaal aantal reacties bereikt.
De Rapid 120 is wezenlijk anders. De auto heeft inderdaad een
andere achteras dan de 120L. Wel heeft de Rapid 120 een vierbak,
maar die is door de andere achterasconstructie niet
uitwisselbaar met de 120 sedan. De motor van de 120Rapid is een
120LS motor van 58 PK. De vooras is ook anders dan die van een
83er 120, omdat de Rapid van meet af aan tandheugel had, en de
sedan tot het verschijnen van het model ' M' nog een worm en rol
stuurhuis had. Ook het interieur verschilt behoorlijk.
In dit licht is die 120 sedan uit 83 weinig bruikbaar als donor.
Alleen de motor, verschillende schakelaars, meters, spatborden
voor en de grille zijn bruikbaar. Ook de koplampen
(rechthoekige?) nog wel.
Die 120 Rapid is wel een best zeldzame en leuke auto trouwens!
|
Jeroen
Cramer
Woonplaats : Bennebroek (N-H) |
21-06-06 16:25
OK, Andre. Ik begrijp dat het
donorschap slechts in beperkte mate zin heeft. Ik ga dan nog
even kijken wat ik doe. In ieder geval ga ik proberen om de 120
Rapid te bemachtigen ! Het lijkt me inderdaad een zeldzame auto,
zo' n 1e Rapid. Volgens mij is trouwens binnen de club nog
geeneen, toch?
Mocht inderdaad blijken dat de 120 L Sedan geen geschikte donor
is voor mijn volgende aankoop, dan laat ik het meteen weten aan
jou/ de club. Dan zal dat in ieder geval een bruikbare wagen
zijn voor onderdelen.
Vriendelijke groet, Jeroen
|
Ferry
Woonplaats : Raalte |
02-07-06 15:23
Ik zou best hulp willen bieden, al
weet ik nog niet hoe ik dat zou kunnen.. Waar denk je zoal aan?
Zit zelf overigens ook goed in de rijbewijzen, als trucker
zijnde...
|
Ferry
Wissink
Woonplaats : Raalte |
02-07-06 15:30
Enneh.. Hoe kan men bewijzen clublid
te zijn, bij dat onderdelenmagazijn? Dan zou men ook al gauw een
pasjessysteem moeten invoeren om te voorkomen dat een vreemde er
met onderdelen vandoor gaat..
|